Visste du att

om en bild är över exponerad tar större minne än vad en under exponerad gör! Hur kan de komma sig? INTE VET JAG! Hehe jo de gör jag!

De beror på hur mycket ljus som sensorn fångar upp, vitt reflekterar allt ljus medan svart inte reflekterar något ljus. Detta gör att ju mer ljus sensorn måste registrera ju mer minne tar bilden.

Nedan finns 2 bilder som jag tog i RAW (För att jag alltid fotar i RAW!) så man ska kunne se den stora minnes skillnaden!

Kan väl inte tycka de är dom bästa bilderna men dom visar de jag menar iaf!

Nu ger jag mig! Snart grillat! MUMMA!

Följ min blogg med Bloglovin

Kommentarer
Postat av: Emelie ;3

haha ofta du fick hjälp från ida :O:O?? kännerni varandra eller har Sanna typ tipsat eller vad hände :O:O:O? oj xD eh



sv: haha tack xD men ja det är för bakrunder :3

2011-09-09 @ 23:32:24
URL: http://engelbrektganskaperfekt.blogg.se/
Postat av: martina

rösta på mitt stilcollage & hjälp mig att uppfylla en av mina största drömmar!

http://nelly.com/se/libresse/5ff3ea54-a4b4-4eb6-9d25-c49c2ccd71c1



som tack får du en länk i sidospalten på min blogg & jag lägger till din blogg på bloglovin' (om jag inte redan följer dig där).

Så glöm inte att lämna en liten kommentar i min blogg där du talar om ifall att du har röstat.



Din röst skulle betyda sjukt mycket, kram! :)

2011-09-10 @ 11:48:30
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se
Postat av: Fredrik Derp!

När man väl tänker på de så låter de ganska självklart! Också är de alltid kul att veta onödig fakta ;)

2011-09-10 @ 15:47:22
Postat av: Emelie ;3

Hej kardemummamannen.



sv: Hahaha katolsk-kyrka XD hahahaaha XD

okej, och visst stadsmiljö :O:O Det kan jag också rita! :3 vore awesome det med. Hmm ...planerar ritartillfällen

2011-09-10 @ 18:09:56
URL: http://engelbrektganskaperfekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback