Mörka bilder på utskrifter

Har inte ett skit att göra på skolan! Fast jo... Har just börjat på en ny kurs robot teknik, men jag ska inte läsa de! Jag ska läsa till installations elektriker och robit teknik är för automation alltså industrielektriker xD

Så då har jag får böla av mig lite, nu till de riktiga ämnet.
Såg att Moderskeppet la ut ett klipp om varför bilder man skriver ut är mörkare än vad de är på datorn! De har jag lyckats med en gång! Ganska rejält också... Vi gjorde en skoltidning i 2:an på gymnasiet, min bild blev framröstad till att bli framsidan på bilden! De var bra på de flesta sätt (tycker jag) och den trycktes i "några 100 många" exemplar. Dagen vi får allt från trycket... "Men R*V!" Bilden är ju mörk! xD Har försökt leta fram den men hittar inte igen den av mina bilder xD
Som tur är så skriver man inte ut så ofta! Men mitt tips är då om du inte är über och har NEC värstingskärm som kan kallibreras så kan du när du väl redigerar en bild som du tänkt skriva ut, gör den då lite ljusare än vad du hade tänkt! Gör 2 varianter av bilden! En som har de ljus du vill ha som du ska visa på tex facebook eller fotosidan och en som är ljusare! Eller jag brukar oftast kolla efter histogram för att se om rätt ljus är i bild men de är lite overkill men den som vill kan jag förklara de senare!

Nu ska jag och spöa Fredrik i fäktning så vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Emelie ;3

Usted puntal de su hijo. No tienes sentido de la vergüenza o algo así. Un blog es un blog. No es una piedra. jajajajajajaajajaja.

2012-04-06 @ 13:07:39
URL: http://engelbrektganskaperfekt.blogg.se/
Postat av: Emelie ;3

¿Ha olvidado sus propios hijos? Debe ser una sensación terrible de no recordar las cosas importantes. Estoy hablando de un blog es un blog porque en un blog, el hombre los blogs, ya sabes. Jajajajajajajajajajaja

2012-04-06 @ 19:03:07
URL: http://engelbrektganskaperfekt.blogg.se/
Postat av: Sanna :D

SKA INTE DU SKRIVA SNAAAART?? BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ :( :thumbdown:

2012-04-07 @ 22:18:16
URL: http://handlingar.blogg.se/
Postat av: Melissa - Den brutala sanningen!

intressant, har jag inte ens tänkte på. Men nog för jag sällan skriver ut bilder också , för lat så skickar efter :D



Men förklara histogram, bra lära sig mera



- Dagens inlägg -

1000tals krigshundar avlivas

2012-04-08 @ 11:48:18
URL: http://lavali.blogg.se/
Postat av: Esmeralda - ALLTID TÄVLINGAR

Hej snygging!

Ville bara kika in och önska dig en superbra helg:)

Några planer för den?

2012-04-13 @ 23:44:00
URL: http://esmeraldaaa.blogg.se/
Postat av: Elli

Men helvete vad du är seg och skriva inlägg... :P

2012-04-14 @ 22:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback