vov vov

Helgen som var så var jag och Elin på en utställning för vorteh(rätt?), Jag for dit mest för att de var hundar men också för att träffa en kompis jag inte har träffat på år och dar! Och självklart hängde kameran med! Fast jag tog inte så mycket... Var mer intresserad av hundarna och prata med min kompis än att fota men några bilder blev de xD Om jag nu gillar att fota så mycket som jag gör varför fotar jag inte då?! Kan någon förklara de för mig?
Lilla Ada, bäst i ras valp och bäst in show valp (sweinglish), min kompis Ellinors farmors hund! Busig var hon! ;D

2 tips när man fotar djur!

Fokusen ska ALLTID sitta på ögonen, fråga mig inte varför men de är en regel som har satt sig i ryggmärgen, men sen så ser de ju bättre ut om man ska fota djuret i sin helhet men om de är nosen man ska fota så jah då kan väl dokusen få sitta på nosen ;)

Ta mycket bilder! Djur är väldigt svåra att fota tama som vild! Fast tama är lite lättare dock! Titta hela tiden genom sökaren, när tex. hunden tittar mot dig, pang pang pang, några bilder. Hunden tittar bort vänta och när den tittar mot dig igen, pang pang pang osv. Gör man på de viset är de mycket större chans att man får en bra bild än när man bara tar en bild! Samma teknik gäller när man fotar små barn ;)

Kommentarer
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Så söt bild! Men den vore kul med fokus på nosen också. ;) Det skulle vara irriterande men nog ändå skapa spänning. Men jag tycker oftast att fokusen ska vara på ögonen när man fotar djur också! :)

2011-12-02 @ 19:46:21
URL: http://adaras.se
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

men usch vad PINSAMT! Jag såg att det blev fel igen!! Men jag har ändrat namnet nu. (A)



Det ska verkligen inte hända igen. :-P Lovar! ^^

2011-12-04 @ 13:29:42
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback