DM i skydd

För den ovetande så är jag väldigt hund intresserad! Drömmer om att ha en schäfer och träna lynad, spåra och skydd! Lördags kväll slö surfade jag som jag alltid gör en vacker kväll och ser att dom har DM i bruksprov (tror man säger så) nu i helgen och att skydd (ni kommer förstå vad skydd innebär när jag visar lite bilder ;) ) var på lördagen!

Har alltid velat se hur de går till och ett ypperligt tillfälle att fota! Frågar Elin om hon ska med, tyvärr så hade hon feber men hon är lika taggad som jag på hund så nästa gång kanske ;)! Så tog Fredrik i nackskinnet (jag frågade honom om han ville med) och drog med han och Malin dit!

Med mycket sol som skapade problem för bilderna och min spänning över att äntligen få se hundar i skydd! Måste säga jag är så fascinerad över hur man kan få hundar att göra näst in till allt! Läser just nu boken hund coachen av Fredrik Steen (typ min idol! xD) och jag börjar få större förståelse för hundar!
Och ja dom slår faktiskt hunden! Men dom slår bara hunden när den har bitit sig fast och de är för att se att hunden i släpper taget även fast den blir slagen. Vissa av dessa hundar är polis och försvarsmaktshundar och de skulle nog inte vara så bra att hunden släppte taget om den krimminelle oavsätt vad han gör? Eller tycker ni annat?
Måste bara säga att jag hade väldiga promlem med att få skärpan att sitta! Objektivet jag har är ungefär lika gammalt som mig själv! Autofokusen är inte den kvickaste i Sverige... Så fort jag tog fokus under en bildserie så avbrötserien! Så jag tog nogra bilder, tog fokus, tog några bilder, fokus, bilder, fokus osv... En utmaning! Måste införskaffa mig ett nytt teleobjektiv!

Fredik fick även förstå varför jag använder mig av AI-servo (Autofokus inställning som gör att autofokusen tas om många gånger i sekunden till jag släpper autofokus knappen) och varför jag använder fokus kanppen på baksidan av kameran i stället för den på avtryckaren!

Måste visa lite av Fredriks verk:
Fredrik har ett bättre teleobjektiv än mig... Damn him...

Tackar för mig! G'natt!

Kommentarer
Postat av: Fredrik Derp!

Kul att du la upp mina bilder också! :D

2011-09-27 @ 08:58:56
Postat av: Emelie ;3

Första bilden som Fredrik tagit: SCARY!

sv: Mjerda? xD?

2011-09-27 @ 18:53:35
URL: http://engelbrektganskaperfekt.blogg.se/
Postat av: jossan

hehe tycker det är läskigt att de vägrar släppa, tänk om polisen tappar de och så får de frispel på oskyldiga?

men bra bilder och kul intresse med hundarna :)

2011-09-28 @ 19:49:36
Postat av: Kittie-Jag backar bara för att ta sats igen!

Aj, verkar rätt creepy att ha en hund fastbiten i ''armen''? :s



Nice bilder i alla fall!

2011-11-03 @ 12:02:44
URL: http://silverstein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback