Storformatkamera

En man vid namn Mitchell Fienberg gillar att fota så mycket med sina storformatskamera (han har två nämligen) så han bestämde sig att beställa digaitalabakstycken till dom båda. För att filmen till kameran är så dyr så han skulle vinna i längden på att köra digitalt! Eftersom de är en storformatare kommer senorna på bakstyckerna bli 8 x 10 tum alltså 20,3  x25,4 cm! De är hur stort som helst! Alltså en sensor i de vanliga system kamerorna som min 20D eller i en 550D så är sensorn bara 22,7 × 15,1 mm. Pytte liten!

-->Artikeln<--

En storformatskamera är en sån kamera man använde för länge länge sedan men även används idag av dom som gillar dom (öh dah!!), ganska stor kamera, fotografen gömde sig under en duk som satt fast på kameran och höll upp blixten som då var pulver som kunde bestå av magnesiumpulver och kaliumpermanganat som brinnerupp på ett ögonblick! Och filmen är inte som vilken film som helst du stoppar i vilken kamera som helst! Filmen är så kallad bladfilm som är 9 x 12 cm eller större!

Nu ska jag ge mig! Dags för lite 360 innan jag lägger mig! Peace out!

Kommentarer
Postat av: Emelie ;3

Yoko heter hon ;) inte Joko. Men jo hon är najs!



tack ;)



Mwöööh stor kamera? jobbigt att bära :O

2011-08-30 @ 20:36:55
URL: http://engelbrektganskaperfekt.blogg.se/
Postat av: sanna ;D

Jag vill ha en sån där gammal kamera som spottar ut bilden på en gång :D !!

sv; Vilket spel är roligast då? :0 jag känner att jag skulle typ köpa super mario.. och sånt xD

2011-08-30 @ 21:57:00
URL: http://handlingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback