Helikoptar kan flyga

Vaknar av att telefonen ringer och ser att de är Elins pappa. Vad fanken skulle han vilja mig? Han brukar aldrig ringa mig xD Lite nyvaken i rösten svarar jag och han frågar om jag skulle vilja åka helikopter (han är helikopter mekaniker och dom skulle göra en testflygning). Jag har alltid velat åka helikopter, tycker att helikoptrar är jätte häftiga eller om jag ska låta mogen, jag tycker helikoptar är intressanta. Så i huvudet sa jag "HELL YEAH!!!!", men de kan jag ju inte säga till "svärfar" så "ja de skulle nog gå bra".

De var bara att stiga upp och bege sig mot flygplatsen, Mats skulle lix in till stan så han skjutsade mig. När vi kommer fram så stor Rolf (Elin pappa) där och väntar på mig. Mats hasplar ut på skämt "Kan inte jag också få följa med?". "De ska nog gå bra" säger Rolf till Mats stora förvåning och min!

De som var de häftigaste med själva flygningen måste jag säga var starten. Vi lyfte från verkstan och taxa ut på startbanan där vi sedan står och hovrar (står stilla i luften) till piloten får klartecken från kontrolltornet. Då tippar helikopter framåt och man känner riktigt hur den accelirerar. När man väl är uppe i luften känns de som de inte går nå fort. Men ICKE! Vi låf på 120 knop, alltså 220 km/h. Från flygplatsen till Obbola skulle gå på nån minut! Men de var bland de roligaste jag gjort på länge!

Tack Elin och Rolf för födelsedagspresenten! Kommer aldrig att glömma!

Jag ger mig! Läggdags!

Kommentarer
Postat av: elin

vad bar att du blev glad över vsg älskling <3

2011-08-29 @ 09:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback